VM 2014 har varit en succé för Betsson, inte bara omsättningsmässigt utan också i antal kunder. Den totala brutto-omsättningen i bolagets Sportbok under VM uppgick till 827 miljoner kronor. Enbart finalen stod för 38 miljoner kronor av omsättningen vilket kan jämföras med genomsnittsomsättningen under turneringen som var 12,9 miljoner per match.
– Det är roligt att se att en snittmatch under VM var nästan lika stor som Champions League-finalen. VM har överträffat våra förväntningar och det starka kundintaget tillsammans med den höga återaktiveringen av befintliga kunder bådar gott för framtiden, säger Magnus Silfverberg VD och koncernchef på Betsson.
Matcher som slutade 0-0 efter full tid såsom Tyskland–Argentina samt Brasilien–Mexico var de matcher som gav bäst resultat för Betsson som bolag. De sämsta matchresultaten för bolaget men bäst för bolagets kunder var matcher med många mål och oväntade resultat.
– Sportboksmarginalen under VM har legat i linje med kvartalet i övrigt medan den höga kundaktiviteten har varit en stark bidragande orsak till det goda kvartalsresultatet. Totalt sett har VM varit en framgång, avslutar Magnus Silfverberg, VD och koncernchef på Betsson.
De mest populära speltyperna under VM:
1. 1×2-spelet
2. Över/Under 2.5 (ifall det blir 3 mål eller fler i en match)
3. Handikappspel (ena laget ges x antal mål i handikapp)