Betssons dotterbolag har utvecklat en ny front-end teknologi, ”One Betsson Group” (OBG). I kombination med förbättrad design och layout har OBG bidragit till att det nya mobilkasinot på Betsson.com omfattar fler än 800 spel, vilket gör det till världens största.
Betsson har en multi-brand strategi och dotterbolagens varumärken ska alltid erbjuda den bästa upplevelsen i branschen. OBG är enkelt uttryckt ett komponentlager mellan den egenutvecklade tekniska plattformen Techsson och användargränssnittet för de olika varumärkena. OBG möjliggör snabbare lansering av nya spel och funktionalitet samt en förbättrad användarupplevelse, oavsett varumärke, kanal eller land.
Det första varumärket som har byggts på OBG är Betsson.coms mobilkasino. Det nya mobilkasinot har fler spel än något annat mobilkasino i världen och erbjuder dessutom förbättrad sökfunktion, filtrering, möjlighet att välja favoriter, personlig anpassning och rekommendationer.
”Betssons framgångsrika multi-brand strategi bygger på skalbar teknologi. Introduktionen av Techsson minskade teknikkostnaden per användare. OBG tar skalbarheten till nästa nivå och gör det möjligt att effektivisera även förbättringar av användarupplevelsen. Vi är övertygade om att detta kasino gör Betsson.com branschledande – de andra varumärkena inom Betsson kommer snart att följa efter”, säger Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef, Betsson AB.
För ytterligare information, kontakta:
Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef Betsson AB, +46 (0)8 506 403 00
Pia Rosin, VP Corporate Communication Betsson AB
+46 (0)73 600 85 00, pia.rosin@betssonab.com