Sponsio Limited, ett intresseföretag inom Knutssonkoncernen, tillkännager idag att Sportal AB köps upp.
Köpet av Sportal är en del i Sponsios strategi att komma närmare sportsverige och de mediakanaler som förmedlar sportinnehåll.
www.sportal.nu är Sveriges största oberoende sportsajt och var del i det internationella Sportal-nätverket med åtta Europeiska sajter. Sportal var bl.a. huvudsponsor för Fotbolls-EM 2000 och fick prestigeuppdraget att utveckla och driva Fotbolls-EM:s officiella sajt (www.euro2000.org) som fick rekordmånga besökare, 16 miljoner unika besökare och 129 miljoner page impressions.
Sportal kommer att drivas vidare med ett oförändrat antal anställda.
– Vi är mycket glada över att få tillgång till ett så starkt och fokuserat varumärke som Sportal. Vi kommer att genomföra ett antal intressanta förändringar på sajten som kommer att öka dess popularitet och göra den lönsam, säger Douglas Roos, VD för Sponsio Ltd.
– Dessa ändringar kommer att göra Sportal till en nödvändig källa för information för alla som är sportintresserade, avslutar Douglas Roos.